Opłaty

REGULAMIN OPŁAT MIESZKAŃCÓW BURSY ŚW. STANISŁAWA KOSTKI DLA MŁODZIEŻY MĘSKIEJ SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2025/26

1. Mieszkaniec bursy lub jego rodzice mają obowiązek wnieść opłatę za bursę za miesiąc bieżący w następującej wysokości:

Za miejsce w pokoju 2 lub 3-osobowym:

  • Opłata do 15 dnia miesiąca – 500zł.
  • Pomiędzy 15 a 20 dniem miesiąca – 550zł.
  • Pomiędzy 21 a 25 dniem miesiąca – 600zł.
  • Pomiędzy 26 a 30 (31) dniem miesiąca – 650zł.

Za dzień wpłaty uznaje się datę dokonania przelewu lub wpłaty gotówkowej. Wyjątkiem jest miesiąc z feriami zimowymi – wówczas czesne wynosi 300 zł.

Od października 2025 (według kolejności zgłoszeń i możliwości lokalowych) istnieje możliwość zamieszkania:

  • w pokoju 1-osobowym – czesne za miesiąc 600zł.
  • w pokoju z łazienką: 2-osobowym – 650zł./mies.
  • w pokoju z łazienką: 1-osobowym – 750zł./mies.

2. W pierwszym miesiącu zamieszkania mieszkaniec bursy jest zobowiązany także wnieść opłatę wysokości 100zł. na środki czystości. (opłata jednorazowa w roku szkolnym).

3. Straty materialne wyrządzone przez wychowanka rodzice są zobowiązani pokryć w ciągu dwóch tygodni.

4. Opłatę czesnego można wnieść gotówką w biurze bursy lub dokonać wpłaty na konto bankowe bursy:

PKO BP I o/SIEDLCE: 63 1020 4476 0000 8502 0016 8476 (w tytule proszę napisać imię i nazwisko mieszkańca bursy oraz za jaki miesiąc jest wnoszona opłata, np. Adam Nowak, IX 2025).

5. W przypadku przerwania nauki bądź opuszczenia bursy z przyczyn leżących po stronie mieszkańca wpłacone za bursę pieniądze nie podlegają zwrotowi.

6. Miesięczna opłata wnoszona przez mieszkańca bursy jest wartością zryczałtowaną wynikającą z uśrednienia całorocznych kosztów pobytu i funkcjonowania.

7. Za miesiące wakacyjne tzn. lipiec i sierpień nie jest pobierana opłata.

8. Opłaty dotyczą wszystkich mieszkańców. Trudna sytuacja materialna ucznia czy problemy osobiste należy zgłaszać wychowawcom w jak najszybszym czasie. Rodzice ucznia w takim wypadku mają prawo wystąpić z wnioskiem do Dyrektora o refundację części lub całości czesnego – o ile wychowanek cechuje się wzorową postawą i dobrymi wynikami w nauce oraz nie posiada nałogów.

9. W szczególnych przypadkach losowych Rodzice bursanta lub on sam (za ich wiedzą) mogą zwrócić się do Dyrektora bursy z podaniem o przełożenie płatności na inny termin.

10. W przypadku nie wniesienia opłaty czesnego po trzykrotnym upomnieniu uczeń zostaje skreślony z listy mieszkańców bursy.

11. Wychowankowie mogą przyjeżdżać do bursy także w niedzielę w godzinach 17.00 – 21.00. W dniu zjazdu nie wydawana jest kolacja.

12. Regulamin ustala i zatwierdza Dyrektor bursy po zaopiniowaniu Rady Pedagogicznej.

Regulamin w całości wchodzi w życie z dniem 29 sierpnia 2025r.